Logo - MUDr. Pavla Hrubá

Vnitřní řád ordinace

Práva a povinnosti pacientů

Každý pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.

Pacient, jeho zákonný zástupce či doprovod pacienta jsou povinni se chovat slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny a chovat se ohleduplně k ostatním klientům/pacientům.

Za bezpečnost dětí odpovídá jejich doprovod.

V celém prostoru zdravotnického zařízení je zakázáno požívat alkoholické nápoje a kouřit.

Do prostor zdravotnického zařízení není povolen vstup se střelnou zbraní.

Do prostor zdravotnického zařízení není povolen vstup se zvířaty.

Poskytovaná zdravotní péče

V ordinaci je poskytovaná preventivní a léčebná péče pro děti od narození do 19 let.

Dodržujeme zásady medicíny založené na důkazech s využitím metod rychlé diagnostiky přímo v ordinaci.

Provádíme povinná i nepovinná očkování dle platné legislativy a dbáme na dodržení správné metodiky očkování.

Registrace k praktickému lékaři pro děti a dorost

Rodiče novorozenců žádají o jeho registraci před jeho očekávaným narozením a oznámí lékaři propuštění z porodnice v den propuštění nebo nejdéle následující pracovní den.

Zájem o registraci oznamuje zákonný zástupce přes aplikaci Medevio nebo prostřednictvím emailu, který je uveden na webových stránkách ordinace.

O přijetí registrace rozhodne registrující lékař potvrzením registračního lístku, jehož kopii předá zákonnému zástupci.

Do registru pacientů se může registrovat pacient mladší 19 let, jestliže uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře.

Zdravotnické zařízení poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům.

Ostatním neregistrovaným pacientům poskytuje pouze neodkladnou zdravotní péči v ordinačních hodinách pro nemocné v případě, kdy pacientův registrující lékař není dostupný, či pacient není nikde registrovaný.

Ordinační a provozní doba

Ordinační a provozní doba, dovolené a zástupy jsou zveřejněny u vstupu do ordinace, na webových stránkách www.ordinace-hruba.cz, v aplikaci Medevio.

Příjem pacientů k ošetření končí 30 minut před skončením ordinační doby.

Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro nemocné, kontroly po nemoci a pro zdravé děti (poradna pro kojence, preventivní prohlídky, očkování, vyšetření na posudky).

V hodinách pro zdravé není možné ošetření nemocných bez předchozí domluvy s lékařem.

Objednání na vyšetření

Pro vyšetření v ordinační době určené pro zdravé pacienty (pravidelné preventivní prohlídky, očkování, vyšetření potřebné k vydání posudku) a jiné je nutné, aby se pacient objednal pomocí aplikace Medevio anebo telefonicky na telefonním čísle 371 580 405.

Objednání pacientů je doporučeno i pro řešení chronických obtíží.

Objednaní pacienti mají přednost.

Není možné se objednat na akutní vyšetření. Pro akutně nemocné pacienty je vyhrazen čas každý den dopoledne (ordinační hodiny jsou zveřejněny na webové stránce ordinace, v aplikaci Medevio a na vstupních dveřích ordinace).

Objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, má povinnost se předem telefonicky, emailem či přes aplikaci Medevio omluvit, aby neblokoval rezervovaný čas ostatním pacientům.

Pokud se pacient nedostaví k plánovanému vyšetření, dopouští se porušení vnitřního řádu ordinace.

Pořadí vyšetření

Objednaní pacienti mají přednost a jsou zváni do ordinace v čase, na který byli objednaní.

Neobjednaní pacienti jsou zváni do ordinace, pokud možno v pořadí dle příchodu.

Pracovníci ordinace se snaží čekací dobu minimalizovat.

Zdravotní sestra pravidelně vychází do čekárny a zjišťuje stav pacientů.

Konečné pořadí pacientů určuje lékař.

Čekání na vyšetření

Pacienti a jejich doprovod čekají na vyšetření v čekárně, která je přístupná od začátku do konce ordinační doby.

Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WC pro pacienty.

Je zakázáno obtěžovat pacienty nadměrným hlukem nebo jiným nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení čekárny včetně hraček.

Při odchodu z čekárny rodič či samo dítě uklidí použité hračky.

V zimních měsících při sněhové nadílce prosím pacienty a jejich doprovod o přezutí (k dispozici pantofle, které se denně dezinfikují či návleky na boty).

Telefonické konzultace a informace na výsledky

Pro konzultaci využívají pacienti a zákonní zástupci primárně aplikaci Medevio anebo emailovou komunikaci.

Pokud se pacienti či zákonní zástupci nemohou opakovaně dovolat, prosím využít aplikaci Medevio.

Výsledky vyšetření pacientů sdělujeme osobně, telefonicky (v době od 7:00–8:00 hodin, 10:00–11:00 hodin) či přes aplikaci Medevio.

Při akutním ohrožení života dítěte volejte 155!

Vyšetření lékařem

Na výzvu zdravotní sestry vstupují pacienti do ordinace, předloží kartičku zdravotní pojišťovny a nahlásí případnou změnu kontaktních údajů či pojišťovny. Předají donesený materiál na vyšetření, případně žádosti o posudky či jiné dokumenty.

Lékař poskytuje pacientovi při vyšetření zdravotní službu pouze s jeho souhlasem, případně se souhlasem zákonného zástupce. Lékař i zdravotní sestra jsou povinni zachovávat lékařské tajemství, využívat informace pouze k poskytování zdravotních služeb ve prospěch pacienta a poskytovat je pouze osobám určeným obecně závaznými předpisy.

Nezletilý pacient mladší 14 let může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem zákonného zástupce (výjimku představuje poskytování neodkladné péče).

Nezletilý pacient starší 14 let může být ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce s jeho souhlasem.

Nezletilý pacient může být ošetřen v přítomnosti jiného člena rodiny či známého, pouze se souhlasem zákonného zástupce.

Odběry

Odběry krve nebo jiného materiálu (výtěry, moč) jsou prováděny přímo v ordinaci dle doporučení lékaře nebo v odběrovém místě spolupracující laboratoře UniLabs.

Odebrané vzorky z ordinace odváží svozová služba denně v dopoledních hodinách.

Oznamování změn

Pacient nebo zákonný zástupce oznámí do 7 dnů svému registrujícímu lékaři každou změnu zdravotní pojišťovny, změnu druhu zdravotního pojištění, změnu bydliště a telefonního čísla, propuštění z ústavního léčení a závažnou změnu zdravotního stavu.

Zdravotnická dokumentace

Zdravotnická dokumentace vedená lékařem je majetkem zdravotnického zařízení.

Nahlížení do zdravotnické dokumentace a pořizování z ní výpisů a kopií může pouze zákonný zástupce pacienta, pacient starší 18 let a zmocněné osoby.

Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, dosavadní registrující lékař odešle novému lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotnické dokumentace.

Výpis obsahuje všechny dostupné údaje potřebné pro poskytování zdravotních služeb pacientovi.

Pořizování fotografií, videí či audio záznamů

Je zakázáno pořizovat fotografie, videa či audio záznamy v prostorách zdravotnického zařízení bez předchozího písemného souhlasu.

Úhrada služeb

V ordinaci je poskytována kromě standardní péče hrazené z veřejného pojištění i nadstandardní péče a vyšetření, která nejsou z tohoto systému hrazená.

Ceník těchto výkonů je zveřejněn v čekárně a na internetových stránkách ordinace.

Posudková činnost

Vydávání posudků se řídí zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách ve vztahu k PLDD.

Posudek smí vydávat pouze registrující praktický lékař, ev. lékař pracovního či tělovýchovného lékařství (dle typu posudku), jiný lékař Vám nesmí posudek vydat.

Zákonná doba na vydání posudku je 14 dní od podání žádosti a dodání požadovaných dokumentů, které jsou potřebné k vydání posudku.

Posudek se vydává vždy za úhradu dle platného ceníku zveřejněného v čekárně či na internetových stránkách ordinace.

Důsledky porušení vnitřního řádu

Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, pokud pacient anebo jeho zákonný zástupce závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a opakovaně nedodržuje navržený léčebný postup anebo se neřídí vnitřním řádem ordinace.

Ukončení poskytování zdravotní péče je možné na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách ve znění pozdějších předpisů.

V případě ukončení poskytované péče z důvodu opakovaného porušování vnitřního řádu ordinace dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu § 48 odst. 5 stejného předpisu.

Kontaktní údaje

Platnost od 15.6.2025

Telefon: 371 580 405

Web: www.ordinace-hruba.cz

Adresa: Na Vinici 487, Nepomuk 335 01

IČO: 75046229

Zpracovala: MUDr. Pavla Hrubá